Klachten en Vertrouwenspersoon

Wat als u een klacht heeft?
Wij willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kunt u ontevreden zijn over de manier waarop wij dat doen. U kunt dan een klacht indienen bij het Jeugd- en Gezinsteam. Dit kan per email via jeugdengezin@eemnes.nl of telefonisch via 035 - 799 41 62.
Vertrouwenspersoon Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg
Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben volgens de Jeugdwet recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ – vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. De vertrouwenspersonen van het AKJ zijn niet in dienst van gemeenten of van wijk- of jeugdteams.
Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uitkomt met de hulpverlener van het wijk- of jeugdteam of CJ&G, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren we naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met het wijk- of jeugdteam, of met het CJ&G.
Wilt u hulp bij het indienen van een klacht?
Dan kunt u (gratis) ondersteuning krijgen van een onafhankelijk vertrouwenspersoon van de stichting Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Kijk daarvoor op https://www.akj.nl of bel 088 - 555 1000. U kunt ook een email sturen naar info@akj.nl of chatten met een vertrouwenspersoon via de website van het AKJ.
Zo bereik je het AKJ
- Bel naar 088 – 555 1000
- Mail naar info@akj.nl
- Bezoek de website: https://www.akj.nl. Via de website kunt u ook chatten met een vertrouwenspersoon.